גופנפש

מה בין ניקיונות פסח לכבד שלך?

הבית שלנו זקוק לטיפול שוטף, שלא לומר ניקוי יסודי אחת לשנה לפחות. עם בוא האביב, עת נפתחים חלונות, מצעים יוצאים להתאוורר על אדן החלון, מכשירי חשמל \בגדים\רהיטים וכו’ מוחלפים או מועברים לתרומות. כמו הבית, גם הגוף שלנו, משכנו של הרוח, זקוק לניקוי והתחדשות. מכיוון שהכבד הינו אחד ה-איברים החשובים ביותר בפינוי פסולת מהגוף (פסולת ממשית ופסולת רגשית), גם אותו יש לנקות אחת לשנה, לפחות

הרפואה הסינית, משייכת את הכבד וכיס המרה לאלמנט העץ, ולעונת האביב. זו אחת הסיבות העיקריות שאת ניקוי הכבד מומלץ לעשות בעונת האביב, הבאה עלינו לטובה.

מבחינה פיזיולוגית הכבד נחשב האיבר השלישי בגודלו אחרי העור והמעיים, מיקומו בחלק הימני העליון של הבטן, מאחרי הסרעפת. תפקידו לפנות מהגוף רעלים כמו תרופות אלכוהול חומרים כימיים וחלבונים ובד בבד לבנות מיני חומרים שחיוניים לגוף, כמו כולסטרול ותהליכים מטבולים שונים. (כן, כולסטרול מיוצר בכבד, והוא חיוני לתפקודים הורמונים שונים. רק חשוב שלא יהיה כמובן בחריגת ייצור)

בעיניים סיניות הכבד אחראי על אכסון ופיזור הדם (זה יכול להסביר לכם למה אנחנו מסמיקים כשמביכים אותנו – או למה אומרים “הדם עלה לו לראש” כשמישהו עצבני), על יצירת מיץ המרה, הוא שולט בגידים, מראה את עצמו בציפורניים ובעיניים (לפעמים כאבי עיניים משוייכים לסטגנציה בכבד) ומושפע בקלות משינויים רגשיים.

גם על פי גישת גופנפש הכבד הוא האיבר בו מאוכסנים הרגשות, בעיקר הכעס. זה אחד ההסברים לכך שלא מעט נשים סובלות מהתפרצויות זעם בימים שלפני המחזור, כחלק מתופעת ה PMS (תסמונת קדם וויסתית). זה מתקשר גם לכאבי ראש או תחושת גודש בימים אלו.

אז מה מרעיל לנו את הכבד?

זיהום אויר, מזון מעובד, חומרי שימור וצבעי מאכל, תרופות, אלכוהול, עישון, פעילות טבעית שנוצרת בתוך הגוף כתוצאה מפעילות תאית, וירוסים, טפילים, חיידקים ואם זה לא מספיק אז במישור הרגשי מתח וחרדה לא מוסיפים לפעילותו התקינה.

רגשות של כעס, טינה, או חרטה, כלפי אנשים אחרים או כלפי עצמנו, הם רגשות שליליים המובילים לסטגנציה של הכבד -לתקיעות וירידה בתפקודו. בין אם אנחנו נוטים לדחוק את רגשותינו לבין אם אנו נוטים לאפשר להם להתפרץ החוצה, ניקוי של רגשות אלו באופן מבוקר הכרחי כדי לעשות ניקוי יסודי. זה בעצם משול לדלי מים מלוכלכים שמוסיפים לו מים נקיים.. אילו מים יהיו עכשיו בדלי? נכון!! ניחשתם!! מלוכלכים. אבל אם נשפוך את כל המים החוצה, לאט ובצורה מבוקרת, שלא יסתמו את הצנרת בבית, ונשטוף את הדלי,רק אז המים שנמלא בדלי יישארו נקיים.

איך אדע אם עליי לעשות ניקוי כבד?

  • אם הנך סובל מהתפרצויות זעם (נשלטות או לא)
  • אם הנך נוטל תרופות באופן קבוע או נטלת תרופות
  • אם המחזור שלך מלווה בתופעות לוואי לא נעימות
  • אם הנך סובלת\ מאקנה, אורטיקריה או פסוריאזיס
  • אם הנך סובל\ת מכאבי ראש, מגרנות, דלקת פרקים
  • אם הנך סובלת מנדודי שינה\דיכאון\עצבנות\חוסר סיפוק\ ותחושת אי שקט מתמדת
  • אם הנך סובל\ת מבעיות במערכת העיכול\כבד\כיס מרה\כולסטרול גבוה או שומנים בדם
  • אם יש לך טעם מר בפה.

אורנה, יש לך פתרון עבורי?

כן!

1. להגביר צריכת מזונות ירוקים. מזונות ירוקים כמו תפוחי עץ ירוקים, מלון, שזיף ירוק,ארטישוק, שעועית מאש, ברוקולי, אספרגוס, כל העלים הירוקים כמו כוסברה ,נענע, פטרוזיליה שמיר וכו, חסה. כל אלו ועוד מכילים כלורופיל, צבעם הירוק מחזק את הכבד וכיס המרה והם מנטרלים רדיקלים חופשיים. אם אתם נוטלים נוגדי קרישה או מדללי דם – יש להיוועץ ברופא!

2. הטעם החמוץ, על פי הרפואה הסינית, מאיץ את תפקוד הכבד וכיס המרה. הכינו לכם בבוקר מיץ מחצי לימון מושרה במים חמים ושתו לרוויה. במקרים של עצירות קשה הוסיפו גם חצי כפית שמן זית איכותי. את הסלט שלכם תבלו במעט חומץ תפוחי עץ לא מזוכך. אל תפריזו בצריכת הטעם החמוץ שכן גם עודף ממנו עשוי לגרום לתקיעות בשל כיווץ יתר של הכבד.

3. הוסיפו סיבים תזונתיים לתזונה שלכם הם קושרים את השומנים ומסייעים בספיחתם לצואה.

4. תבלינים כמו כורכום, עשב לימון (למון גראס), קימל, הל ושומר תומכים בפעילות הכבד ובניקויו

5. שתיית מים מרובה! ו.. חבר’ה.. קפה זה לא מים!

6. העשירו את תפריטכם באורז מלא, קינואה, כוסמת, שיפון, עדשים ושמן זית

7. חליטות של צמחי מרפא :

גדילן מצוי – יעיל בשיקום רקמת הכבד, מחזק את הפרשת המרה ומייעל את  תפקוד מערכת העיכול. ציפורן חתול (קלנדולה)– מחזק את תאי החיסון של הכבד (נקראים תאי קופר) ומסייע במקרים של זיהום ודלקות כבד. כמו כן מאזן הומונלי עדין.  ורבנה רפואית – משפרת הפרשת מלחי מרה מסייעת בהרגעת מחלות דלקתיות במערכת העיכול ויעילה לטיפול במקרים של דיכאון וחרדות. עלי ארטישוק – מגינים ומשקמים את תאי הכבד. יעיל במקרים של אבנים או דלקות בכיס מרה ומפחיתים רמות שומנים בדם. ארטימיזיה (לענה) – ממריץ את הניקוז הלימפטי בכבד ואת הפרשת המרה. יעיל כטיפול לפרזיטים בכבד ובמערכת העיכול ותומך במערכת החיסון.

8. לטפל במצבים רגשיים של מתח, תסכול, כעס מתמשך והדחקה. מכיוון שעל פי הגישה ההוליסטית והסינית, המצב הנפשי הוא מקור הבעיה. כל עוד לא נתייחס אליו, הריפוי יהיה על פני השטח בלבד והגוף ימצא איבר או מערכת אחרים שיצאו מאיזון וידרשו טיפול. בתהליך טיפולי של מודעות, כמו תטא הילינג ואימון רוחני ייעשה ניקוי הכבד גם ברמה הרגשית על מנת למנוע הישנות של הבעיה, תהליך בו תנקו משקעים וכעסים ותקבלו כלים להתמודד עם הקשיים בחייכם.

9. טיפול רפלקסולוגי משולב שמנים אתרים (ממוקד מטרה להנעת הכבד, כיס המרה, מערכת העיכול והלימפה ולהרגעת מערכת העצבים) יתמוך בתהליך ויסייע בזירוז סילוק הפסולת הפיזית והרגשית מהגוף.

תהליך הניקוי מביא לרוב לשחרור של חסימות פיזיות ורגשיות ומעלה אותם אל פני השטח כדי שנטפל בהם ונשחררם לחופשי. לעיתים עשוי התהליך לגרום לתופעות כמו כאבי ראש או שלשול, אך בדרך כלל התופעות חולפות לאחר מספר ימים. הקפדה על שתייה מרובה ופעילות פיזית מתונה יקלו על התופעות ויזרזו את ההחלמה.

מומלץ לשלב בתהליך פעילויות שונות שיסייעו לכם לשנות דפוסי חשיבה מעכבים, מדיטציה, טיולים בחיק הטבע, יוגה וכיוצא בזה.

את התהליך כדאי לעשות בליווי והנחיית מטפל מוסמך ו\ או רופא, לאחר תשאול מקיף ובהתאמה לצרכים האישיים שלך.

מבצע לניקוי אביבי במיוחד עבורכם!

חבילת טיפולים  הכוללת 3 מפגשים בני שעה כ”א, לתמיכה בתהליך ניקוי הגוף והנפש הכוללת מפגש איבחון והדרכה אישית + טיפול רפלקסולוגיה ודיקור + מפגש מודעות (תטא הילינג) + תמיכה אינטרנטית לשבועיים ב 690 ש”ח בלבד (מחיר החבילה המלא 910 ש”ח)
המבצע למצטרפים חדשים עד סוף אפריל 2013

מאחלת לכם חג אביב שמח, ניקוי קל והרבה בריאות

אורנה מרום.

[wc_box color=”primary” text_align=”right”]

אם גם אתם רוצים ליהנות מחבילת ניקוי אביבי במחיר מיוחד, וממבצעים נוספים , הצטרף\י לרשימת הדיוור ותקבל\י עדכון שוטף על מבצעים ומאמרים חדשים.

[/wc_box]

נעים להכיר

אורנה מרום

אורנה מרום

מנחה מוסמכת (Certified Facilitator) לגישת אקסס-קונצ'סנס™, קורסי אקסס-בָארס™ ותהליכי גוף אנרגטיים.

מראשוני מנחי השיטה בארץ, שותפה בצוות עבודה אקסס ישראל, בצוות תרגום חומרי אקסס לעברית, ואירוח ד"ר דיין בישראל 2018\2016.
בעברה מטפלת בכירה בתטא הילינג, מורה לתקשור, מנחת מדיטציות אקטיביות ובוגרת מכללת בית ברל לחינוך.